Co powinieneś wiedzieć o diecie „szytej na miarę”?

ANKIETA

1. Najważniejsze wypełnij solidnie ankietę, tak żeby przekazać lekarzowi jak najwięcej informacji o sobie, bo jest to „dieta szyta na miarę .”

Dostajecie Państwo od nas opracowany „szyty na miarę ” jadłospis na 7 dni tygodnia z określoną ilością posiłków i powtarzacie go przez 4 kolejne tygodnie.

Jeżeli mamy uwagi co do godzin posiłków zapisujemy to Państwu w  uwagach medycznych. Taki jadłospis składa się z konkretnych propozycji żywieniowych tzn. dostajecie Państwo gotowe przepisy. Można dokonywać zmian w taki sposób, że zamiast ryby np.dorsza, można zjeść inną rybę np. pstrąga (bo taką rybę lubicie lub po prostu macie). Możecie obiad np. z piątku przestawić z obiadem ze środy . Podobnie z kolacją,czy śniadaniem, co oznacza, że można wymieniać posiłki pomiędzy dniami w określonej porze, ale nie zamieniać ich kolejnością tzn. nie wolno zamieniać posiłku śniadaniowego z kolacją i na odwrót.

Potrawy dobieramy po przeanalizowaniu Państwa ankiety, z której odczytujemy  stan zdrowia, wydolność narządową , a nawet predyspozycje psychiczne, tak więc wszystko zależy, jak rzetelną informację przekażecie Państwo w ankiecie. Taka forma komunikacji tzn. ankieta, jest specjalnie stworzona przez nas, jako nasz program autorski, który wypracowałyśmy przez ponad dziesięć lat pracy z pacjentami w gabinecie. Każda Państwa odpowiedź wnosi bezcenną informacje, jaki rodzaj diety zostanie zalecony tzn. które produkty będą zalecane i jak często, a które będą na liście wykluczeń. 

Zalecenia, czyli jadłospis zmieniamy co 4 tygodnie po przeanalizowaniu krótszej ankiety, tu także są pytania, które pomogą ustalić indywidualny, najlepszy dla danego pacjenta profil żywieniowy i dobór suplementacji. Warto więc z nami współpracować za pomocą ankiety, bo to jest czas i miejsce na wypracowanie, najlepszej propozycji żywieniowej szytej na miarę.

DŁUGOŚĆ TRWANIA DIETY

2. Czas zmian, czyli czas potrzebny na uzyskanie założonego przez Ciebie celu określa lekarz .

Leczymy dietą tak, że w okresie od miesiąca do dwóch uruchomimy  Twoje szlaki metaboliczne i organizm będzie wychodzić z zaburzeń wątrobowych, jelitowych, endokrynologicznych. Powinna wrócić witalność, energia, poprawić się nastrój, znikną obrzęki, zgaga, bóle brzucha i stawów. Jeżeli miałeś wagę optymalną to możesz wypracowywać z nami swój docelowy jadłospis. Jeżeli redukujesz masę ciała to 0,5- 1kg/tydzień. Jest to parwidłowe tempo spadku masy ciała. Zdarza się, że w pierwszym etapie chudnie się szybciej, a to za sprawą obrzęków, zatrzymania wody, której organizm na dobrze dobranych produktach nie będzie już magazynował.

KIEDY ZACZNIE SIĘ MOJA DIETA?

3. Dostajecie Państwo jeden dzień gratis na przygotowanie się do „diety szytej na miarę”

W momencie gdy dostaniecie Państwo informację, że dieta jest gotowa, dostajecie jeden dzień gratis, bo dieta rozpocznie się w Waszym kalendarzu Revitadiet dopiero następnego dnia, co oznacza,że macie dodatkowo 1 dzień na zapoznanie się ze swoim jadłospisem. Możecie spakować produkty zakazane lub przekazać je dalej, zrobić miejsce w lodówce na nowe produkty, te zalecane. Możecie zaplanować cały tydzień i wydrukować sobie dietę i listę produktów niezbędnych do jej realizacji. Będzie tam też lista wykluczeń! Warto ją mieć przy sobie lub przyczepić na lodówce.

4. Dietę można zacząć od razu. 

Swoją przygodę z Revitadiet można jednak zacząć  od razu tzn. od nawadniania. 

W diecie Revitadiet – pijemy głównie  wodę niskozmineralizowaną, ( korzystna jest ciepła), która nie przeciąży naszych nerek. Dobra kondycja nerek będzie nam potrzebna, żeby wyprowadzić wszystkie toksyny, których będziemy się pozbywać.

Jeżeli ktoś ma problem z piciem wody lub ma schorzenia medyczne jak niewydolność krążenia, czy schyłkowa niewydolność nerek, uwzględnimy to w indywidualnych zaleceniach medycznych. 

Jeżeli nie umiesz wypić zalecanej ilości wody, można zacząć sukcesywnie i powoli systematycznie zwiększać podaż wody.

Herbaty – dopuszczalna ilosć to 1-2 /dzień. Kawy –  w zależności od stanu zdrowia pacjenta, zazwyczaj dozwolone są 1 filiżanka/dzień.

5. Warto zorganizować sobie czas 

W naszych jadłospisach jest sporo prostych i popularnych produktów, jak ryby, mięsa, kasze, ryż, czy parówki z chrzanem.

Warto jednak napisać, że promujemy produkty naturalne, nieprzetworzone. Jeżeli jednak znajdziecie w sklepie produkty w puszce, słoiku, czy mrożonkę możecie śmiało wykorzystać go w Waszej diecie. Produkt taki, nie może zawierać sztucznych konserwantów i słodzików. 

Prosimy wyeliminować podgrzewanie w kuchenkach mikrofalowych i podpiekanie chleba w tosterze.


Zapraszamy do współpracy

lek. med. Dorota Helim-Sobkowiak & lek. med. Agnieszka Arendarczyk