LIVE 02.01.2019 Podsumowanie

Drodzy Państwo, 

W każdą pierwszą środę miesiąca o godzinie 21:30 zapraszamy Państwa na LIVE na  https://facebook.pl/revitadiet . Podczas takich transmisji dzielimy się z Państwem naszą wiedzą, a także odpowiadamy na nurtujące Was pytania.

W styczniu tematem przewodnim było odciążenie organizmu po świętach. Specjalnie dla Państwa my – jako lekarze – stworzyliśmy 11 punktów, z których Wystarczy, ze wybierzecie Państwo 3 i będziecie ich przestrzegać przez okres 4 miesięcy, a zobaczycie Państwo spektakularne efekty! Więcej informacji o punktach znajdziecie Państwo w nagraniach poniżej 🙂

  1. Nawadniaj organizm – Aby wiedzieć ile wody powinieneś pić i jaką przeczytaj nasz artykuł https://revitadiet.pl/woda-pitna-podstawa-odzywiania/
  2. Jedz systematycznie – nie omijaj posiłków. Najważniejszym posiłkiem powinien być mocny posiłek z białkiem do godziny 13.
  3. Ostatni posiłek zjedz do godziny 18 – dzięki temu dasz odpocząć wątrobie, jelitom, całemu organizmowi, a krew odpłynie z przewodu pokarmowego, zregeneruje pozostałe komórki naszego organizmu, nerki sprawnie oczyszczą nasz organizm z toksyn.
  4. Pij 10 minut przed posiłkiem i 45 minut po posiłku – nie popijaj do posiłku, ponieważ najważniejszy proces, jakim jest trawienie będzie zaburzony. Utracisz stężenie soków trawiennych potrzebne do aktywacji enzymów trawiennych.
  5. Wodę do trawienia posiłków pozyskujemy ze śliny. Przeżuwaj dokładnie każdy kęs aby uruchomić produkcję śliny, która działa jak magnez na kolejne enzymy trawienne.
  6. Owoce (sezonowe) jedz najpóźniej do godziny 16. Owoce fermentują, nie sprzyjają dobrej florze bakteryjnej. To nośnik fruktozy czyli cukru prostego, który przeciąża wątrobę i trzustkę, dlatego osoby chcące schudnąć, z predyspozycją do cukrzycy, czy ze wzdęciami powinny omijać owoce szerokim łukiem, chyba , że są to owoce sezonowe, jagodowe, leśne.
  7. Ustal harmonogram godzinowy posiłków w ciągu dnia. Przyzwyczaj organizm do wydzielania enzymów o jednej porze. Przestrzegaj tego punktu szczególnie gdy masz napady głodu wieczorem lub nieprzemożną ochotę na słodycze.
  8. Przestrzegaj listę produktów zakazanych – białe pieczywo, produkty przetworzone, puszki, owoce w syropach, kukurydza, soja, kisiele, placki, makarony, nadmiar słodyczy, mąka, produkty smażone, margaryny, oleje w plastikach, orzechy, alkohol.
  9. Raz w tygodniu rób jeden dzień detoksykujący tzn. pij cały dzień tylko wodę, jedz cały dzień zupy, jedz cały dzień gotowane warzywa lub ryż bez soli – typ detoksu i dzień zależy od Ciebie. Ważne jest jednak aby jeść/pić ten sam posiłek przez cały dzień. Dzień ten oczyści jelita, opóźni procesy starzenia w skali życia, zresetuje sześć kolejnych dni tygodnia. Z czystym kontem zaczniesz kolejny tydzień. Pamiętaj jednak, że ciężki wysiłek fizyczny tego dnia nie jest wskazany. Przy detoksie możliwy jest ból głowy – nawadniaj się wtedy, pójdź wcześniej spać.
  10. Kładź się spać do godziny 23. Nie zasypiaj przy telewizorze, komputerze, telefonie – sygnały świetlne uniemożliwiają wydzielanie się melatoniny, która pociąga za sobą hormon wzrostu. Pik hormonu wzrostu następuje między godziną 2 a 3 w nocy. Hormon wzrostu jest najważniejszym hormonem przeciwstarzeniowym. Gdy wydzieli się dobry hormon wzrostu o tej porze to gdy wstanie dzień wydzieli się kortyzol, który naturalnie doda Ci energii na nowy dzień. Gdy śpisz w pokoju gdzie jest jasno, dobiega światło z lamp z dworu, migają światełka, diody od np. tv mimo, że masz zamknięte oczy to światło jest odczytywane przez nasze neurocyty i pogarsza wytwarzanie melatoniny.
  11. Włącz w swoje życie aktywność fizyczną. Może być to po prostu spacer lub jeśli wolisz zrób przysiady, pajacyki. Ustal chociaż 5 min aktywności fizycznej dziennie. Ruch taki doprowadza do dotlenienia, lepszego obrotu metabolicznego, do usprawnienia krążenia, poprawia kondycję zdrowotną.

Dzielcie się z Nami swoimi postępami i spostrzeżeniami w komentarzach oraz na naszym fanpage’u na Facebooku 🙂 !

 

Trzymamy kciuki ! 💋


Zespół Revitadiet

lek. med. Dorota Helim-Sobkowiak & lek. med. Agnieszka Arendarczyk