Jak najprościej poprawić trawienie?

Jednym z podstawowych zasad dr Arendarczyk jest usprawnienie trawienia. Każdy produkt zjedzony w niewłaściwym czasie dnia lub w niewłaściwym połączeniu dla danego organizmu, może spowodować nasilenie procesów gnilnych, czyli tym samym nasilenie się procesów zapalnych w świetle jelita, które pacjent odczuwa jako wzdęcia, nadmiar gazów, czy brak energii, a w konsekwencji rodzi to całą kaskadę zdarzeń, które prowadzą do zaburzeń o charakterze chorób cywilizacyjnych.

Dlatego każdy z nas, jeżeli obserwuje u siebie wyżej wymienione objawy, powinien zatroszczyć się o usprawnienie mechanizmów trawienia.

Pamiętajcie Państwo podstawową zasadę dr Arendarczyk : żeby pozyskać energie i tym samym odżywić organizm, trzeba prawidłowo strawić zjedzony  produkt żywieniowy.

Jedną z metod dr Arendarczyk na poprawę trawienia jest forma przygotowania żywności : MARYNOWANIE

Dlatego od dziś MARYNUJEMY PRODUKTY ŻYWIENIOWE i korzystamy z nich w naszej diecie.

Jak wyjaśnić, tak ważną role kiszonek w naszym jadłospisie?

Są dwa mechanizmy dzięki, którym kiszonki mają dobry wpływ na nasz organizm. 

Pierwsze to działanie bezpośrenie , są źródłem pałeczek kwasu mlekowego, które wpływają pozytywnie na florę jelitowa, przez to poprawiają trawienie i przyswajanie wszystkich pokarmów, które jemy.

Drugie działanie, pośrednie, bo wpływa na produkcję wydzielniczą kwasu solnego w żołądku, czyli również poprawia trawienie białek. Dlatego osoby z dysfunkcją przewodu pokarmowego mogą odczuwać nadkwasotę po kiszonkach lub wzdęcia. Wtedy doradzamy powolną adaptację do kiszonek, zaczynamy od małych ilości np.od łyżeczki.

Zamarynowany produkt trawi się łatwiej  i jego przyswajanie jest dużo lepsze, czyli lepiej pozyskujemy witaminy, przez co zyskujemy sprawność detoksykacyjną . Podczas marynowania dochodzi do częściowej lizy komórek, co ułatwia przyswajanie aż o 30% wartości odżywczych. Jest to ważna informacja dla pacjentów chcących schudnąć oraz posiadających problemy gastryczne.

Korzyści jakie wynikają z jedzenia produktów marynowanych doceniają i korzystają z nich Azjaci . Przed każdym posiłkiem w małej miseczce  serwowane  są w tym obszarze świata : warzywa  z ziołami, liście . Japończycy kiszą „ nawet zioła zebrane na łące „

Uwaga, łasuchy  !  takie jedzenie obniża znacząco łaknienie na słodycze !!!! Taka przystawka z kiszonki  obniża uczucie głodu i poprawia przyswajanie wszystkich substancji odżywczych z właściwego posiłku.

 

W praktyce :  przed każdym posiłkiem zjedz małą miseczkę kiszonych warzyw.

Uwaga : na produkty, które nie są kiszonkami ( są nienaturalnie produkowane za pomocą octu ) są to tzw produkty kwaszone , proszę szukać produktów z napisem kiszone. Można też samemu wykonać takie kiszenie i np. oprócz typowych warzyw, takich jak ogórki, kapusta, można kisić rzodkiewkę, rukolę , słate, czosnek , cebule, seler, buraki, marchewkę, zielone pomidory.

Życzymy zdrowia i powodzenie.

Lekarz medycyny Dorota Helim-Sobkowiak  i Lekarz medycyny Agnieszka Arendarczyk